Blogger Backgrounds

About Me

My photo
Malaysia
Life is not easy!!

Thursday, January 5, 2012

selamat tinggal 2011...

Selamat tinggal 2011...
Selamat tinggal segalanya...
Selamat tinggal kenangan pahitku...
Biarlah ia pergi berlalu..
Selamat tinggal kedukaanku..
Semoga kedukaan dan kesedihan bukan lg
menjadi milikku..
Selamat tinggal 2011...
Selamat tingggal masa yg dah berlalu itu..
Hanya satu doaku, biarlah
aku membawa ketenangan yg hakiki bersama2
dgn perjalanan yg bakal aku tempuhi nnt..
Selamat tinggal 2011...
Selamat jalan tahun yg tak mungkin akn kembali lg..
Harapanku agar sejarah pahit dulu tidak akan 
berulang lg..selamat jalan, selamat tinggal...
Selamat tinggal 2011...
Semoga aku sentiasa tenang di dalam rahmat Allah..
Bukankah Allah telah berjanji bahawa; hanya dgn mengingatiKu,
kamu akan berasa tenang??
YA..semoga ketenangan itu menjadi milikku....amin...

p/s: Cik Jaa...mcm nak nangis laaa...hhhuuuaaaa....



SELAMAT TINGGAL masa lalu itu..semoga masa yg akn dtg ini akn membawa sejuta erti utk diri ini.. semoga Allah meredhai perjalanan baru ini...


Monday, January 2, 2012

Rindu pada dia yang jauh...


Entry ni aku dedicate khas 'tuk my lovely bestfriend 



rindunya aku pada dia... pertemuan di UiTM ----- telah membuahkan ukhwah yg terjalin hingga kini biarpun berjauhan... Dah hampir 3 tahun tak bertemu dgn dia...


Kadang2 terimbau saat-saat indah kami... berkongsi cerita, berkongsi, suka, duka, gelak & ketawa... maybe nama dia dgn aku hampir sama yg buatkan kami serasi... Ya Allah..aku bersyukur kerana Kau hadiahkan aku sahabat yang ikhlas hatinya...


Mengimbau kembali detik-detik tu buatkan kadang-kadang aku tertawa dan menangis sendiri..  Cik Ainori ... ingat lagi x pagi2 hari kita dah kluar g CS sbb nak mkn pizza.. ciap bole tunggu Pizza Hut bukak lg..hehe... curi2 g outing sbb ----------

The most unforgettable moments... bila tgk ur expression yg sangat teruja dan seronok dapat tengok sawah..pagi2 hari dah ajak aku jln2 tgk sawah... siap mintak izin nak turun sawah lg...hehe... happy sgt ko time tu eh... ah...y i'm cryin rite now???...
Cik Ainori  ingat x dulu kita suka tgk muvi samer2... suka dgr lagu yg sama..lagu yg jiwang2... pastu dengar lagu smpai nanges...hehe..pas 2 kita suka blakon -------...klakar kan time tuh...sayangnya gambar kenangan kita x banyak..  Cik Ainori  aku simpan semua kenangan kita dlm ingatan aku...
Cik Ainori  aku rindu ko sangat2 tau... rindukan gelak kau yg kuat tu... rindukan kau yg datang bilik aku nanges2... kau baik sangat2..sampai kadang2 kau biarkan org lain pijak kau... sedih aku rasa time tu.. walaupun jauh kita masih kongsi cerita kita kan... thanks a lot for stay by my side in whatever condition...

Ya Allah... kau peliharalah ukhwah yang terjalin antara kami... sesungguhnya dia sahabat aku yg terbaik... :)

Slm semua...
Entry dtg lg..masa yg terlalu lama buat sy menyendiri...
Entry yg sy ambil dari seorg sahabat sy dunia akhirat..
Entry yg buat sy mengenang kembali pada semua masa lalu itu...
Entry yg buat sy xjemu2 bc even sy dah bc byk kali pun...
Entry from Cik Jaa ku syg..
Aduhai hati...Dimanakah semua masa indah yg lalu itu??
=( =(



Friday, October 21, 2011

N.O.S.T.A.L.G.I.A.

Slm semua...
Setelah sekian lama menyepi...
Menyepi, menyendiri krn hny 1 sbb...
...tak mahu dilukai lg..
Tak mahu terluka dgn org2 yg sama..
Dgn org2 yg dlu2, yg pernah letak parut kat hati ini...
InsyaAllah...Masa akan menyembuhkan sy...=)
Hanya 1 yg sy boleh berharap...
...harapnya sy semakin bertambah tabah seiring dgn
bertambahnya usia sy...=) InsyaAllah...

Nostalgia silam bagaikan berenang2 mencari lubuk lama yg ditinggalkan. Saban waktu pd akhir2 ini..kerap kali jua muncul aliran rindu yg membasahkan lenaku... Menjadikan rasa sayu yg sering kalinya bergayut di pelupuk mata, dan akhirnya satu, satu, gugur membasahi laman nestapa. Bilakah waktunya kita dapat bersatu seperti waktu dulu..? Apakah pertemuan telah tiada lagi maknanya kepada kita..? Dan, layukah bunga di telapak tangan seandainya mentari bersinar terang di luar jendela..?

"Ya Allah, kiranya yg aku tanggung penuh luka
ini adalah sesuatu yg sia2 disisiMu, lenyapkanlah ia...
padamkanlah ia... Namun,
kiranya rasa kasih ku ini adalah dalam redhaMu,
mekarkanlah selalu meskipun aku harus bertarung 
di antara bahagia dan juga
derita..."

Dan sekarang, beraraklah mendung kelabu mengekori langkahku. Aku cuba dan terus sentiasa mencuba untuk melupainya, walaupun kadang2 ia seakan-akan membakar jiwa! Namun, rasa yg satu itu bukannya semakin berkurangan. Malah ianya semakin bertambah-tambah dan menebal. Wajahnya aku lihat di mana-mana walaupun aku berlari ataupun berdiam diri. sehingga selepas itu, ake merasa hatiku seperti terisi. Walaupun aku tahu mungkin tiada lagi pertemuan utk kami...

Buat Sis A, terima kasih sgl2nya...
Buat Miss Niza..aku pun rindu nk dgr suara kau..
Buat Miss Solarlunar, sy rindu awk..
Buat Anisah Zahorin, bile sy nk jumpa my 'pacai' nie??
Buat Cik Pae, sy rindu awk sungguh2 nie...
Buat Mr. MA, ada lg kah sisa cerita kita?
Dan buat semua yg membaca...tqvm...=)


Friday, October 14, 2011

beri aku c.i.n.t.a...


Ayu Shita – Tuhan Berikan Aku Cinta


Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina
Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina
Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Friday, July 29, 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN....=)

SLM SEMUA...
Slmt menyambut Ramadhan...
Diharapkan Ramadhan pd kali ini akn
membawa sejuta erti dan makna dlm kehidupan kita...
Meskipun kehilangan org yg tersayang, khidupan ini harus
diteruskan...
Semoga ramadhan yg akn dtg ini bererti kpd kita semua...
InsyaAllah...

Ahlan wasahlan Ya Ramadhan....

According from HLOVATE: Contengan Jalanan;
Hidup ini adalah satu terminal...dan masa pula adalah keretapi
yg berlalu dan meninggalkan kita...dan membawa sekali semua kenangan2nya...

Hidup di dunia ini pula seperti sebuah perjalanan yg mempunyai terlalu
banyak perhentian sehingga kdg2 kite terlupa yg diri ini mahu ke mana...

p/s: Semoga kita bukan daripada golongan yg "ketinggalan keretapi"
dan juga bukan dari golongan yg "lupa diri ini mahu ke mana''...
Ingatlah, bile kite rasa yg diri kita xpunye sesiapa... Kita masih
punya Allah...=)
Slm Ramadhan....
     

Friday, July 22, 2011

L.i.f.e B.a.r.u....

Slm semua...
slmt kembali ke
khdupan yg baru...
Slps kehilangan nenda tersyg...
Hdup terasa smkin sunyi..
Sepi...
Moga2.. kembalinya sy ke khdpn
baru ini akn lbh membawa
sejuta kegembiraan...
Ya!!! Kegembiraan...... =)

Forgive To Forget...

Put a smile on the face,
Juz to make all people happy...=)


p/s:- to all my beloved fren...
         kamu sentiasa dlm ingatan dan hati sy...
         Dan buat kamu juga yg semakin jauh daripada sy...





Wednesday, May 4, 2011

Utkmu..bakal imamku...

Slm semua....


wahai mujahidku,
Untukmu Bakal 'Imam'ku tiada siapa mengenali termasuklah diri ini,
dirimu masih rahsia penciptaMU...rahsia yang telah ditentukan untukku,
yang perlu kusingkap dengan segunung taubat dan sepenuh sungguhan sujudku,
cuma jambatan istikharah jua yang bisa merungkai rahsiaku ini..

Ketahuilah wahai mujahidku, 
Ketahui namamu tidak menjadi idamanku, apa lagi untuk menatap wajahmu,
Menggeletar diri ini apabila terfikirkan azab Allah, justeru diri ini amat bersyukur
kerana masih tidak di takdirkan sebarang pertemuan sedar antara kita, ku bimbang
andai terjadi pertemuan itu sebelum lafaz akad darimu, sungguh kita
menempah siksaan Allah. Ya Tuhan kami lindungi kami…


Biar bertahun lama yang ku tunggu bukan dirimu tetapi yang ku tunggu adalah
lafaz akad yang akan membimbing diri ini ke Jannah Allah.Apalah ertinya
perasaan kasih yang bersemi untukmu suamiku andai maharnya bukan
kemampuanmu untuk mendidikku menjadi mujahidah yang mencintai DIA lebih
dari segala…


Tiada yang lebih bahagia suamiku,
melainkan didikanmu yang akan membuatkan diri ini mencintai perjuangan
menegakkan Deen ini, berikan ku sepenuh kekuatanmu dalam mendidik iman ku agar
syahidmu ku damba, berikanku segala kasihmu jua agar sujudku kan tegar
padaNya dalam memohon dikurniakan pada kita mujahid-mujahid yang akan
menyambung perjuangan abi mereka.


Berikanku sepenuhnya,
sebahagian hati yang kau sediakan untuk diriku agar sebahagian hati mu
itu akan menjadi inspirasi padaku untuk menghantar satu per satu
mujahid kita ke medan jihad, Mungkin kau hairan suamiku, mengapa diri
ini hanya mahukan sebahagian hatimu dan bukan sepenuhnya.



Suamiku, 
hatimu itu milik rabbul jaleel, dan ku pohon sebahagaian itu sebagai
semangatku wahai suamiku, Dari awal lagi sudah ku didik hati ini,
bahawa dirimu suami ku bukan milikku dan juga mujahid-mujahidku itu
bukan milikku..kalian milik Allah, dan diriku hanya medan yang
diciptakanNya untuk menyambung generasi jihad dari rahim ini.


Wahai suamiku, 
seadanya diri ini sekarang, hanyalah dalam mujahadah mentarbiyah jiwa
agar diriku bisa menjadi sayapmu mengenggam syahid.
Tersangatlah bimbang diri ini andai ku gagal mendidik hati, kerana yang
kuimpi seorang pejuang untuk menyambung jihad yang terbentang dengan
melahirkan para mujahid…


Wahai suamiku,
walau dimana jua dirimu dan siapa jua dirimu yang psti bersama kita mendidik hati
mencintai SYAHID demi redhanya, sebagai hamba yang menikmati kurniaan
yang tidak terkira dari rafiul a’la, bersamalah kita bersyukur,
bersyukur dengan mencintai DIA lebih dari segala isi dunia dan dunia
ini…kerana hilang erti pada sebuah kehidupan andai cinta dari Allah
tidak kita balas, andai cinta sementara bisa mmelukakan hati sepatutnya
hati-hati kita robek sudah kerana gagal membalas segunung
cinta dari DIA Maha Esa…


Semoga semuanya terjawab dalam sujud yang kita
labuhkan demi redhaNya…biarlah seribu malam berlalu tapi pastikan
ianya berlalu dengan alunan sendu dalam sujud kita diatas lembaran
tahajjud cinta…InsyaAllah inilah pencarian kita…

....siiru 'ala barakatillah....

Calon Suamiku yang dirahmati,

" Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan kerana mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian dari harta mereka".(An-Nissa':34)





diambil dari:jom tutup aurat dan jaga akhlak....=)